fredag 15 oktober 2010

Hoppas det går bra för er med era performance.
Själv ligger jag hemma och är sjuk.
Jag tänker mig vara frisk till på måndag, då vi har
redovisning på eftermiddagen.
Om vi inte får tag i annan lokal vore det bra om ni hade flyttat undan era
samhällen i "hålet" så att vi kan vara där för presentationen.
Och glöm inte fredagsreflektionen här i era bloggar.
Trevlig helg
Katti

onsdag 13 oktober 2010

Next step


Gå tillbaka till era ursprungliga ihop-kopplings-grupper

Välj tillsammans med er grupp ett ord av alla dem ni valde

vid genomgången av era individuella samhällen.

Detta valda ord ska ligga som grund för ett sceneri-/performance,

där ni med hjälp av era kroppar, rörelse, ev röst/ljud etc tolkar det valda.

Passa på

Ta ut allt vad ni har.

Gör nya läsningar/kombinationer

Prova, misslyckas

Utmana er.

Utmana oss

Tänj.

på er

på oss.

Vad vill ni berätta??


Vi ses i morgon 09.30 för att titta på Du levande av Roy Andersson

tisdag 12 oktober 2010



inför redovisning onsdag

Härligt
nu verkar alla bloggar vara på plats.
Hoppas det går bra med era samhällsbyggen.
Ska bli spännande att se i morgon.
För att göra era samhällen rättvisa är det bra
om de får stå så fritt från distraktion som möjligt.
Därför är det bra att rensa bort allt ovidkommande:
Oanvänt byggmaterial, leksaker etc.
Vi ses i morgon. "Hålet" kl 09.00.

måndag 11 oktober 2010

nytt i veckan

Skräpsamhället

Välj ett ord, eller ett föremål som utgångspunkt, startpunkt för
ditt samhällsbygge.
Förhåll dig fritt till din ingång. Var öppen för dialog med det som växer
fram. Vad säger det här mig? Kan jag förstärka för att göra tydligare?
Bygg på höjd och bredd, dock inte utanför territoriet.
redovisning onsdag.

söndag 10 oktober 2010

Fördjupningsuppgiften

Fördjupningsuppgiften

Den konstnärliga upplevelsens betydelse
för kunskapsutvecklingen.
En skriftlig reflektion. Max 3 A-4.

Dokument som stöd och underlag för detta skrivande
kommer att komma från Bengt F.
Inlämning för uppgiften mån 2/11

Hej och välkomna LAU HT-10

Skräp skräp skräp...behövs för att ta sig vidare i samhällsbygget.
Ta med vad du har av kartonger, förpackning etc, som du kan bygga med,
Tejp, snöre, buntband, limpistol mm för att fästa ihop.
Vi ses i "hålet" kl 9.00, så tar vi oss vidare därifrån.

torsdag 7 oktober 2010